Araçlarda ateşleme sistemi ne işe yarar?
Otomotiv endüstrisinde, silindirde sıkışan yakıt-hava karışımını tutuşturmaktan sorumlu parça kümesine ateşleme sistemi denir. Motorun yapısına göre değişmekle birlikte, günümüz dizel ve benzinli araç motorlarında standart bir yapı kullanılmaktadır.
Ateşleme sistemi bozulursa ne olur?
Arızalı bir ateşleme bobini, motorun olması gerektiği kadar güç üretmemesine neden olabilir. Bu, özellikle yokuş yukarı veya yüksek hızlarda sürüş sırasında fark edilir. Araç, beklenenden daha yavaş tepki verebilir ve bazen gaz pedalına bastığınızda beklendiği gibi davranmayabilir.
Ateşleme sistemi parçaları nelerdir?
PARÇALAR: Akü, ateşleme anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, devre kartı, kondansatör, distribütör silindiri, buji ve buji kablolarından oluşur. Alıcılarının güç ihtiyacını karşılar.
Ateşleme sistemi nasıl olur?
Ateşleme sistemi nasıl çalışır: Devre kartları açıldığında, endüksiyon bobininde 15-25.000 voltluk yüksek bir voltaj üretilir. Elde edilen yüksek voltaj kablo aracılığıyla distribütöre iletilir. Buradan, ateşleme sırasına göre distribütör silindiri kullanılarak bujilere yönlendirilir ve yakıt-hava karışımı ateşlenir.
Ateşleme görevi nedir?
Ateşleme sistemi Ateşleme sisteminin görevi: Silindir içerisindeki yakıt-hava karışımını ateşlemektir.
Araç ateşlemeyi neden keser?
Araç kayması: Bu durum genellikle ateşleme bobinindeki bir çatlaktan kaynaklanır. Birden fazla bobini olan araçlarda, bobinlerden biri arızalanırsa, bazı durumlarda araç tekler. Araç ilk çalıştırıldığında herhangi bir sorun olmaz. Isındığında durur ve bir daha çalışmaz: Bu durumda, ateşleme bobini ısındığında akımı keser.
Ateşleme sistemi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, buji yanması ve alışılmadık sesler gibi belirtiler ateşleme bobini arızasını gösterir. Ayrıca aracın arıza ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir tamirciye götürmeniz önerilir.
Ateşleme buji arızası nasıl anlaşılır?
Buji arızasının belirtileri nelerdir? Araç eskisi kadar hızlı çalışmaz. Gaz pedalına bastığınızda motor durur. Çekiş sorunları yaşarsınız. Marşa bastığınızda motor çok geç çalışır veya hiç çalışmaz.
Ateşleme bobini ömrü ne kadardır?
Genel olarak ateşleme bobininin ömrü ortalama 100.000 ile 150.000 kilometre arasında olabilir. Ancak aracın kullanım şekli, bakım kalitesi ve çevresel faktörler bu ömrü etkileyebilir. Bu nedenle düzenli bakım ve kontroller olası arızaları önleyebilir ve parçanın ömrünü uzatabilir.
Ateşleme bobini nasıl kontrol edilir?
Araçta, buji kablosu olmayan yeni araç modellerinde olduğu gibi, bağımsız bir elektronik ateşleme sistemi varsa, ateşleme bobini soketi çıkarılarak motorun tepkisi kontrol edilir. Soket çıkarıldığında motorda bir sarsıntı veya titreşim varsa, ateşleme bobini TAMAM’dır.
Buji kaç volt ile çalışır?
Yanma odasındaki hava-yakıt karışımının yanmasını sağlayan buji, bu işlem sırasında voltaj farkları nedeniyle bir kıvılcım üretir. Ateşleme bobininden gelen 20.000 ila 100.000 volt arasındaki bir voltaj, bujinin elektrotları arasındaki kıvılcımı üretmek için kullanılır.
Motor neden ateşleme yapmaz?
Ateşleme sistemi sorunları: Buji, ateşleme bobini veya distribütör gibi ateşleme sistemi bileşenlerinin arızalanması motorun çalışmamasına neden olabilir. Eksik veya kirli motor yağı: Yetersiz motor yağı veya aşırı kirli yağ motorun çalışmamasına neden olabilir.
Ateşleme zayıf olursa ne olur?
Ateşleme bobini arızası: Aracın çekiş gücü azalır, bu da yakıt tüketimini etkiler. Ateşleme bobini arızası doğrudan aracın performansını düşürür ve yakıt tüketimini artırır.
Ateşleme arızası neden verir?
ATEŞLEME BOBİNİ HATASI: ARIZA NEDENİ Bobinin yaşlanmaya bağlı olarak aşırı ısınması, arızalı bir ateşleme modülünden veya kontrol ünitesindeki arızalı bir çıkış aşamasından kaynaklanır.
Ateşleme modülü bozulursa ne olur?
Motorda titreşimler var. Yakıt tüketimi artıyor. Bujilerde yanma sorunu var. Aniden elektrik kesintisi oluyor.
Ateşleme sistemi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, buji yanması ve alışılmadık sesler gibi belirtiler ateşleme bobini arızasını gösterir. Ayrıca aracın arıza ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir tamirciye götürmeniz önerilir.
Ateşleme sistemi yakıtı etkiler mi?
Buji yakıtı etkiler Bujilerin durumu yakıt tüketimini doğrudan etkiler. Arızalı veya aşınmış bujiler yakıtın verimsiz yanmasına ve dolayısıyla yakıt israfına neden olabilir. Optimum yakıt verimliliğini sağlamak için bujileri düzenli olarak kontrol etmek ve gerektiğinde değiştirmek önemlidir.
Buji ömrünün bittiği nasıl anlaşılır?
Bujinin ömrünün dolduğunu nasıl anlarsınız sorusunun cevabı aracın ateşleme sistemiyle ilgilidir. Buji kırılırsa araç hareket edemez. Bu durumda bujiyi değiştirmek gerekir. Bu işlem mutlaka deneyimli ve orijinal parça kullanan firmalar tarafından yapılmalıdır.
Buji bozuk olursa ne olur?
Bujilerin en basit arızası bile yakıt tüketimini artırır ve motor performansını düşürür. Buji kırılırsa, basınçlı hava değişimi tutuşmadığı için araç çalışmaz veya tutuşursa verimsiz çalışır. Gerektiğinden fazla yakıt tükettiği için aracın diğer parçalarına da zarar verebilir.